PROGRAM EFTERÅR 2019

Den 7. september: Intro til strategisk planning og metoder.

Heldagsarrangement med forplejning.

Introdag med research-metoder, sociologi, antropologi, adfærdspsykologi m.m. Du får viden og værktøjer til kvantitative og kvalitative metoder og lærer om intuition, observation, indlevelse og erkendelse. Du lærer om metoderne, herunder de videnskabelige såvel som de skæve, som er vejen til at identificere kerneindsigter og problemstillinger – og som udgør fundamentet for alle strategiske tiltag. Glæd dig til en intens dag og aften, hvor du møder dit nye netværk, inspireres af nye og gamle metoder og lærer til at tænke (helt) anderledes.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Gæsteundervisere:
Bjarke Dahlsgaard Madsen, Efterforskningsleder hos Københavns Politi

Nanna Våben, Antropolog og Senior Associate Professor ved Københavns Universitet

Michael Lee, Kreativ direktør i Oatly

Med flere

Sted:
Annonceres ved tilmeldelse

Tid:
Kl. 10.00-24.00 (Middag fra kl. 18.00-24.00)

 

11. september: Forstå virksomheden

Forstå virksomheden, dens forretning og det marked, den opererer på. Få værktøjer til at identificere virksomhedens identitet, konkurrenter, relevans, særpræg, barrierer og potentiale. Gennem øvelser lærer deltagerne at stille skarpt på virksomheders udfordringer – både årsagen til dem og ikke mindst løsningerne på dem gennem problem solving og decision making.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Gæsteunderviser:
Martin Overgaard Jensen, Co-Founder and Managing Director of Affenium, tidl. McKinsey consultant og i dag rådgiver indenfor Problem Solving & Decision Making

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81B, 1264 København

Tid:
Kl. 17.30-21.30

 

25. september: Forstå (for)brugeren og find indsigten

Indsigt er den hellige gral inden for strategisk planning. Men hvad er en indsigt? Hvorfor er indsigten altafgørende for alle løsninger? Og hvordan identificerer man en indsigt?

Glæd dig til en aften med masser af konkrete værktøjer til at finde indsigten i mængden af målgruppeobservationer, trends og data.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Gæsteundervisere:
Mads Gamdrup: Kunstner, fotograf, terapeut og professor i fotografi ved Kunstakademiet i Trondheim

Søren Christensen, Partner & Client Service Director, Robert/Boisen & Like-minded

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81B, 1264 København

Tid:
Kl. 17.30-21.30

 

2. oktober: Skab en stærk brandstrategi

Hvad er et brand, og hvordan bygges det op over tid? WHY, purpose eller DNA? Hvor starter man, når man skal udvikle en brandstrategi, og hvilken model er bedst? Du præsenteres gennem viden og øvelser for de bedste og mest veldokumenterede modeller og tilgange til at udvikle aspirerende, relevante og langtidsholdbare brandstrategier.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Gæsteunderviser:
Ørnulf Johnsen, Strategy Director Strategy Director hos &Co/The North Alliance

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81B, 1264 København

Tid:
Kl. 17.30-21.30

 

9. oktober: Formuler den meningsfulde og skarpe brief

Briefen er ledestjernen for projektet og udgør et fælles ståsted for alle involverede. Den skal være indsigtsfuld, singleminded og inspirerende, så den giver en klar strategisk retning og samtidigt skaber et inspirerende springbræt for de kreative. Denne aften lærer du plannerens vigtigste funktion – at formulere den meningsfulde og skarpe brief med en indsigtsfuld value proposition.

Seminar-ansvarlige
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81B, 1264 København

Tid: Kl. 17.30-21.30

 

23. oktober: Kundebriefing på strategiopgave

Denne aften briefes deltagerne på en strategiopgave, der gennemføres i grupper den efterfølgende måned og præsenteres i plenum ved afslutningsarrangementet.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Gæsteunderviser:
Kunden præsenteres på dagen

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81B, 1264 København

Tid:
Kl. 17.30-21.30

 

6. november: Skab sammenhængende og effektive løsninger på tværs af kunderejsen

Lær at kortlægge kundens rejse og skab en sammenhængende brugeroplevelse på tværs af kanalerne. Denne aften præsenteres deltagerne for metoder til at identificere kundernes online og off-line adfærd, oplevelser og følelser fra start til slut. Deltagerne lærer endvidere at bruge data og indsigter i de forskellige touchpoints til at optimere og tilpasse kunderejsen i kommunikationen, services og produkterne omkring brandet.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Gæsteundervisere:
EGGS Design

Rasmus Houlind, Chief Strategy Officer hos Agillic, Omnichannel & Marketing Automation, Keynote Speaker & Author

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81B, 1264 København

Tid:
Kl. 17.30-21.30

 

13. november: Strategikonsulentens værktøjskasse: Grænsefladen mellem strategisk planning og management consultancy

Grænsefladen mellem strategisk planning og management consultancy bliver mere og mere utydelig. Den strategiske planner skal ikke længere blot udvikle kommunikationsstrategier til kommunikativ kreativitet, men også virksomhedsstrategier, der driver alle virksomhedens handlinger lige fra produktudviklingen til medarbejderkulturen. Derfor kræver rollen som planner, at man kan rådgive til en virksomheds øverste ledelse og være sparringspartner til den overordnede virksomhedsstrategi. Denne aften klædes deltagerne på med management konsulentens værktøjskasse inden for forretningsudvikling.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Gæsteunderviser:
Pernille Gjøls-Andersen, Partner hos Implement Consulting Group, PhD i Branding & Identity og tidl. CEO hos DDB

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81B, 1264 København

Tid:
Kl. 17.30-21.30

 

27. november: Pitching strategy – den vindende strategipræsentation

Indsalget af strategien – hvad enten det er en briefing til de kreative eller den store pitch-præsentation til c-level executives – afhænger af din præsentations opbygning, gennemslagskraften i din kommunikation og din personlige formidling. Denne aften lærer deltagerne om formidlingen af den vindende strategipræsentation.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Gæsteunderviser:
Roxana Kia, Ekspert i personlig formidling og performance-træner af ledere, formidlere og sceneartister

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81B, 1264 København

Tid:
Kl. 17.30-21.30

 

30. november: Afslutning og præsentation af strategisk case

Heldagsarrangement med forplejning.

Deltagerne starter dagen med at præsentere deres strategiske cases. Kunden er repræsenteret hele dagen, og gruppernes præstation og arbejde evalueres. Herefter gennemfører deltagerne en sidste, spændende planner-øvelse, og aftenen afsluttes med middag – og sjove indslag…

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Gæsteunderviser:
Kunderepræsentant

Sted:
Annonceres ved tilmeldelse

Tid:
Kl. 10.00-24.00 (Middag fra kl. 18.00-24.00)