Program, efterår 2020

 

Uddannelsen er tænkt ud fra et ’Train the Trainer’-princip, der gør det nemt for deltagerne at dele deres nye viden med kollegaerne på arbejdspladsen – eller blot genbesøge materialet på et senere tidspunkt, når man skal inspireres.

For hvert modul udleveres en PDF med aftenens undervisningsmateriale og en læseliste, hvis man får lyst til at læse mere om teorierne og kilderne, vi kommer omkring.

 

Modul 1:

Den 2. september 2020: Introduktion til strategi og branding

En inspirerende og spændende introaften. Vi tager et kig på strategens rolle før og nu. Hvad kræver det at være strateg i dag, og hvilke kompetencer vil I helt konkret tage med jer fra uddannelsen? Endvidere ser vi på, hvad et stærkt brand er. Hvad er grundprincipperne bag et stærkt brand, og hvordan bygges et brand op over tid?

Vi afslutter aftenen med et glas vin og et underholdende gæsteoplæg fra Strategisk Direktør på Bates VMLY&R, Claus Knuth, der fortæller om ”The Science of a Good Brand”.

Glæd dig til en introaften, hvor du møder dit nye netværk, inspireres og lærer til at tænke helt anderledes.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Gæsteunderviser:
Claus Knuth, Strategisk Direktør på Bates VMLY&R

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81D, 1264 København

Tid:
Kl. 17.30-21.30

 

Modul 2:

Den 16. september 2020: Brand Audit I

For at kunne udvikle en brandstrategi kræver det et grundigt indblik i markedet, målgruppen og virksomheden. Hvilke konventioner hersker i kategorien? Hvilke trends påvirker markedet og målgruppens adfærd? Er der et gap mellem virksomhedens selvbillede og målgruppens perception?

Denne aften giver dig de bedste metoder og modeller til at afdække, identificere og udvælge de findings, som udgør fundamentet for din brandstrategi.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81D, 1264 København

Tid:
Kl. 17.30-21.30

 

Modul 3:

Den 30. september 2020: Brand Audit II

Vi fortsætter, hvor vi slap i forrige modul og lærer at mestre de mange værktøjer og modeller, der identificerer markedet, målgruppen og virksomheden.

Endvidere præsenteres modeller til at identificere den ideelle brandarkitektur omkring masterbrandet og dets underliggende brands.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81D, 1264 København

Tid:
Kl. 17.30-21.30

 

Modul 4:

Den 7. oktober 2020: Den gode indsigt

Indsigt er den hellige gral, når der skal udarbejdes en kommunikationsstrategi. Men hvad er en indsigt? Hvorfor er indsigten altafgørende for alle løsninger? Og hvordan identificerer man en indsigt?

Søren Christensen er aftenens gæsteunderviser og én af de bærende strategiske kræfter bag Robert Boisen og Like-minded. Søren har med sin strategiske skarphed opnået hele kommunikationsbranchens anerkendelse og beskrives ofte af både kollegaer og konkurrenter som Danmarks ‘Mr. Indsigt’.

Glæd dig til en aften med konkrete værktøjer til at finde indsigten i mængden af målgruppeobservationer, trends og data.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Gæsteunderviser:
Søren Christensen, Partner & Client Service Director, Robert/Boisen & Like-minded

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81D, 1264 København

Tid:
Kl. 17.30-21.30

 

Modul 5

Den 21. oktober 2020: Brandstrategien

Hvor starter man, når man skal udvikle en brandstrategi, og hvilken strategimodel er bedst? Er der forskel på et Purpose, et Why og et DNA?

Denne aften præsenteres du gennem viden og øvelser for den stærkeste model til at udvikle aspirerende, relevante og langtidsholdbare brandstrategier.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81D, 1264 København

Tid:
Kl. 17.30-21.30

 

Modul 6

Den 28. oktober 2020: Kampagnestrategi: Den skarpe brief

Briefen er ledestjernen for projektet og udgør et fælles ståsted for alle involverede. Den skal være indsigtsfuld, singleminded og inspirerende, så den giver en klar strategisk retning og samtidigt skaber et inspirerende springbræt for de kreative. Denne aften lærer du strategens/plannerens vigtigste funktion – at formulere den meningsfulde og skarpe brief med en indsigtsfuld value proposition.

Ved aftenens afslutning briefes deltagerne på en strategiopgave, der gennemføres i grupper den efterfølgende måned og præsenteres i plenum ved afslutningsarrangementet.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81D, 1264 København

 

Modul 7

Den 11. november 2020: Customer Experience & Touchpoint-strategi

Lær at kortlægge kundens rejse og skab en sammenhængende brugeroplevelse på tværs af kanalerne. Denne aften præsenteres deltagerne for metoder til at identificere kundernes online og off-line adfærd, oplevelser og følelser fra start til slut.

Deltagerne lærer endvidere at bruge indsigter i de forskellige touchpoints til at optimere og tilpasse kunderejsen i kommunikationen, services og produkterne omkring brandet.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81D, 1264 København

Tid:
Kl. 17.30-21.30

 

Modul  8:

Den 18. november 2020: Design Thinking: Vejen til innovation

Design Thinking er en metode og en iterativ proces, hvor indsigt og nysgerrighed er afgørende for at kunne udvikle nye værdiskabende løsninger, der der gør en forskel for mennesker. Design Thinking veksler mellem den divergente tænkning og den konvergente tænkning og udforsker mange forskellige muligheder før udvikling og implementering af en endelig innovation.

Vi gennemgår de bedste metoder og modeller bag Design Thinking og kaster os gennem øvelser over hver fase af innovationsudviklingen.

Aftenen afsluttes med en oplæg om den vindende strategipræsentation.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81D, 1264 København

Tid:
Kl. 17.30-21.30

 

Den 28. november 2020: Afslutning og præsentation af strategi

Heldagsarrangement med forplejning.

Deltagerne starter dagen med at præsentere deres strategier, og gruppernes præstation og arbejde evalueres. Herefter udleveres diplomet for Master Class i Strategy & Insight, og dagen afsluttes med middag – og inspirerende gæsteoplæg.

Deltagerne får udleveret deres diplom i MasterClass i Strategy & Insight.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
Annonceres senere

Tid:
Kl. 10.00-22.00