Program, efterår 2020

Modul 1:

Den 2. september 2020: Introduktion til strategi og branding

En inspirerende og spændende introaften, hvor vi først introducerer os for hinanden. Herefter tager vi et kig på strategens rolle før og nu. Hvad kræver det at være strateg i dag, og hvilke kompetencer vil I tage med jer fra uddannelsen? Til slut ser vi på, hvad et stærkt brand er, og hvordan det bygges op over tid.

Glæd dig til en introaften, hvor du møder dit nye netværk, inspireres og lærer til at tænke helt anderledes.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81B, 1264 København

Tid:
Kl. 17.30-21.30

 

Modul 2:

Den 9. september 2020: Brand Audit

For at kunne udvikle en brandstrategi, kræver det et grundigt indblik markedet, målgruppen og virksomheden. Hvad er konventionerne i kategorien? Hvilke sociale trends påvirker markedet og målgruppens adfærd? Er der et gap mellem virksomhedens selvbillede og målgruppens perception? Denne aften giver dig de bedste metoder og modeller til at afdække, identificere og udvælge de findings, som udgør fundamentet for din brandstrategi.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81B, 1264 København

Tid:
Kl. 17.30-21.30

 

Modul 3:

Den 23. september 2020: Skab en stærk brandstrategi 

Hvor starter man, når man skal udvikle en stærk brandstrategi, og hvilken model er bedst? Denne aften præsenteres du gennem viden og øvelser for de bedste og mest veldokumenterede modeller og tilgange til at udvikle aspirerende, relevante og langtidsholdbare brandstrategier.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81B, 1264 København

Tid:
Kl. 17.30-21.30

 

Modul 4:

Den 7. oktober 2020: Den gode indsigt

Indsigt er den hellige gral, når der skal udarbejdes en kommunikationsstrategi. Men hvad er en indsigt? Hvorfor er indsigten altafgørende for alle løsninger? Og hvordan identificerer man en indsigt?

Glæd dig til en aften med masser af konkrete værktøjer til at finde indsigten i mængden af målgruppeobservationer, trends og data.

Seminar-ansvarlige:

Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Gæsteunderviser:
Annonceres snart

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81B, 1264 København

Tid:
Kl. 17.30-21.30

 

Modul 5

Den 21. oktober 2020: Formuler den meningsfulde og skarpe brief

Briefen er ledestjernen for projektet og udgør et fælles ståsted for alle involverede. Den skal være indsigtsfuld, singleminded og inspirerende, så den giver en klar strategisk retning og samtidigt skaber et inspirerende springbræt for de kreative. Denne aften lærer du strategens/plannerens vigtigste funktion – at formulere den meningsfulde og skarpe brief med en indsigtsfuld value proposition.

Ved aftenens afslutning briefes deltagerne på en strategiopgave, der gennemføres i grupper den efterfølgende måned og præsenteres i plenum ved afslutningsarrangementet.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81B, 1264 København

Tid:
Kl. 17.30-21.30

 

Modul 6

Den 28. oktober 2020: Skab sammenhængende og effektive løsninger på tværs af kunderejsen

Lær at kortlægge kundens rejse og skab en sammenhængende brugeroplevelse på tværs af kanalerne. Denne aften præsenteres deltagerne for metoder til at identificere kundernes online og off-line adfærd, oplevelser og følelser fra start til slut. Deltagerne lærer endvidere at bruge data og observationer i de forskellige touchpoints til at optimere og tilpasse kunderejsen i kommunikationen, services og produkterne omkring brandet.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Gæsteunderviser:
Annonceres snart

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81B, 1264 København

 

Modul 7

Den 11. november 2020: Evaluering, tracking & måling: Sådan analyserer du dit brands effekt og værdi

Da mange faktorer påvirker et brand, kan måling af en kampagnes værdi og effekt være en svær størrelse. Denne aften byder på de bedste og vigtigste værktøjer til at måle både de kortsigtede kampagneindsatser samt den længerevarende og brandopbyggende effekt, som produkt-, service- og kommunikationstiltag er med til at skabe.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Gæsteunderviser:
Annonceres snart

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81B, 1264 København

Tid:
Kl. 17.30-21.30

 

Modul  8:

Den 18. november 2020 Problem Solving the McKinsey Way. Management-konsulentens værktøjskasse

Forstå virksomheden og de udfordringer, den står overfor. Gennem øvelser lærer deltagerne at stille skarpt på virksomheders udfordringer – både årsagen til dem og ikke mindst løsningerne på dem gennem problem solving og decision making. Denne aften får du en fuld  introduktion til de fem trin i “konsulentmåden” at løse forretningsproblemer på (definere, strukturere, prioritere, analysere og kommunikere), med masser af eksempler og opbygning af egen praktisk erfaring gennem individuelt og gruppebaseret case-arbejde.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Gæsteundervisere:
Annonceres snart

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81B, 1264 København

Tid:
Kl. 17.30-21.30

 

Den 28. november 2020: Afslutning og præsentation af strategi

Heldagsarrangement med forplejning.

Deltagerne starter dagen med at præsentere deres strategi, og gruppernes præstation og arbejde evalueres. Herefter gennemfører deltagerne en sidste strategi-øvelse, og aftenen afsluttes med middag – og inspirerende gæsteoplæg.

Deltagerne får udleveret deres diplom i MasterClass i Strategy & Insight.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Gæsteundervisere:
Annonceres senere

Sted:
Annonceres senere

Tid:
Kl. 10.00-22.00