Program, efterår 2021

Uddannelsen er tænkt ud fra et ’Train the Trainer’-princip, der gør det nemt for deltagerne at dele deres nye viden med kollegaerne på arbejdspladsen – eller blot genbesøge materialet på et senere tidspunkt, når man skal inspireres.

For hvert modul udleveres en PDF med aftenens undervisningsmateriale og en læseliste, hvis man får lyst til at læse mere om teorierne og kilderne, vi kommer omkring.

Modul 1:

Den 1. september 2021: Introduktion til strategi og branding

En inspirerende og spændende introaften. Vi tager et kig på strategens rolle før og nu. Hvad kræver det at være strateg i dag, og hvilke kompetencer vil I helt konkret tage med jer fra uddannelsen? Endvidere ser vi på, hvad et stærkt brand er. Hvad er grundprincipperne bag et stærkt brand, hvilken rolle spiller emotionel priming i opbygningen af et brand, og hvordan bygges et brand op over tid?

Glæd dig til en introaften, hvor du møder dit nye netværk, inspireres og lærer til at tænke helt anderledes.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81D, 1264 København

Tid:
Kl. 17.30-21.30

 

Modul 2:

Den 8. september 2021: Brand Audit: Virksomhedens potentiale

For at kunne udvikle en brandstrategi kræver det et grundigt indblik i markedet, målgruppen og virksomheden. Denne aften lærer vi at identificere den ideelle brandarkitektur omkring masterbrandet og dets underliggende brands, ligesom vi lærer at afdække de findings i virksomheden, som kan udgøre fundamentet for en stærkt brandstrategi.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81D, 1264 København

Tid:
Kl. 17.30-21.30

 

Modul 3:

Den 22. september 2021: Brand Audit: Målgruppens motiver

Vi fortsætter, hvor vi slap i forrige modul og lærer at mestre de mange værktøjer og modeller, der identificerer markedet, målgruppen og virksomheden. Hvilke trends påvirker markedet og målgruppens adfærd? Er der et gap mellem virksomhedens selvbillede og målgruppens perception? Denne aften giver dig de bedste metoder og modeller til at afdække, identificere og udvælge de findings, som udgør fundamentet for din brandstrategi.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81D, 1264 København

Tid:
Kl. 17.30-21.30

 

Modul 4:

Den 6. oktober 2021: Brand Audit: Kategoriens konventioner

Hvilke konventioner hersker i kategorien? Hvordan differentierer man sig på markedet? Igen kigger vi denne aften på de bedste metoder og modeller til at afdække, identificere og udvælge de findings, som udgør fundamentet for din brandstrategi.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81D, 1264 København

Tid:
Kl. 17.30-21.30

 

Modul 5

Den 13. oktober 2021: Den stærke brand-strategi

Hvor starter man, når man skal udvikle en brandstrategi, og hvilken strategimodel er bedst? Er der forskel på et Purpose, et Why og et DNA?

Denne aften præsenteres du gennem viden og øvelser for den stærkeste model til at udvikle aspirerende, relevante og langtidsholdbare brandstrategier.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81D, 1264 København

Tid:
Kl. 17.30-21.30

 

Modul 6

Den 27. oktober 2021: Kampagnestrategi: Den skarpe brief

Briefen er ledestjernen for projektet og udgør et fælles ståsted for alle involverede. Den skal være indsigtsfuld, singleminded og inspirerende, så den giver en klar strategisk retning og samtidigt skaber et inspirerende springbræt for de kreative. Denne aften lærer du strategens/plannerens vigtigste funktion – at formulere den meningsfulde og skarpe brief med en indsigtsfuld value proposition.

Ved aftenens afslutning briefes deltagerne på en strategiopgave, der gennemføres i grupper den efterfølgende måned og præsenteres i plenum ved afslutningsarrangementet.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81D, 1264 København

 

Modul 7

Den 10. november 2021: Den gode indsigt

Indsigt er den hellige gral, når der skal udarbejdes en kommunikationsstrategi. Men hvad er en indsigt? Hvorfor er indsigten altafgørende for alle løsninger? Og hvordan identificerer man en indsigt?

Søren Christensen er aftenens gæsteunderviser og én af de bærende strategiske kræfter bag Robert Boisen og Like-minded. Søren har med sin strategiske skarphed opnået hele kommunikationsbranchens anerkendelse og beskrives ofte af både kollegaer og konkurrenter som Danmarks ‘Mr. Indsigt’.

Glæd dig til en aften med konkrete værktøjer til at finde indsigten i mængden af målgruppeobservationer, trends og data.

Gæsteunderviser:
Søren Christensen, Partner & Client Service Director, Robert/Boisen & Like-minded

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81D, 1264 København

Tid:
Kl. 17.30-21.30

 

Modul  8

Den 17. november 2021: Den vindende strategi

Denne aften samler vi op på vores viden gennem strategiforløbet med gennemgang af de bedste strategier gennem tiderne, strategiøvelser, diskussion og inspiration til forblive en stærk strateg. Aftenen afsluttes med et oplæg om den vindende strategipræsentation.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
KreaKom: Store Kongensgade 81D, 1264 København

Tid:
Kl. 17.30-21.30

 

Den 27. november 2021: Afslutning og præsentation af strategi

Heldagsarrangement med forplejning.

Deltagerne starter dagen med at præsentere deres strategier, og gruppernes præstation og arbejde evalueres. Herefter udleveres diplomet for Master Class i Strategy & Insight, og dagen afsluttes med middag – og inspirerende gæsteoplæg.

Deltagerne får udleveret deres diplom i MasterClass i Strategy & Insight.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
Annonceres senere

Tid:
Kl. 10.00-22.00