Program for 2024

Modul 1: Introduktion til strategi og branding

28. august 2024

En inspirerende og spændende introaften. Vi tager et kig på strategens rolle før og nu. Hvad kræver det at være strateg i dag, og hvilke kompetencer vil I helt konkret tage med jer fra uddannelsen?

Endvidere ser vi på, hvad et stærkt brand er. Hvad er grundprincipperne bag et stærkt brand, og hvordan bygges et brand op over tid?

Glæd dig til en introaften, hvor du møder dit nye netværk, inspireres og lærer til at tænke helt anderledes.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
Hos KreaKom i Bredgade 19, København K

Tid:
Kl. 17.30-21.30

Modul 2: Virksomhedens potentiale

11. september 2024

Forstå virksomheden og de udfordringer, den står overfor.

For at kunne udvikle et stærkt brand, skal strategen kunne identificere de rette vækstmuligheder for en virksomhed, ligesom man skal kunne stille skarpt på virksomheders udfordringer og årsagen til dem. Med brugbare modeller fra management consulting-verdenen identificerer vi virksomhedens potentiale.

Desuden lærer vi at identificere den ideelle brandarkitektur omkring masterbrandet og dets underliggende brands.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
Hos KreaKom i Bredgade 19, København K

Tid:
Kl. 17.30-21.30

Modul 3: Målgruppens motiver

25. september 2024

Denne onsdag dykker vi ned i målgruppen.

Vi starter aftenen et overblik over research-metoder, man kan bruge til at forstå sin målgruppes behov.

Herefter skal vi selv i arbejdstøjet. Gennem øvelser og modeller lærer vi at identificere de pains and gains, vores målgruppe bærer på, så vi kan gøre os relevante for dem gennem en stærk brandplatform og udvikle services og produkter, der gør en forskel.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
Hos KreaKom i Bredgade 19, København K

Tid:
Kl. 17.30-21.30

Modul 4: Kategoriens konventioner

9. oktober 2024

Hvilke konventioner hersker i kategorien? Hvordan differentierer man sig på markedet? Igen kigger vi denne aften på de bedste metoder og modeller til at afdække, identificere og udvælge de findings, som udgør fundamentet for en brandstrategi.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
Hos KreaKom i Bredgade 19, København K

Tid:
Kl. 17.30-21.30

Modul 5: Den stærke brand-strategi 

23. oktober 2024

Hvor starter man, når man skal udvikle en brandstrategi?

Denne aften introduceres den stærkeste model til at udvikle aspirerende, relevante og langtidsholdbare brandstrategier.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
Hos KreaKom i Bredgade 19, København K

Tid:
Kl. 17.30-21.30

Modul 6: Den gode indsigt

6. november 2024

Indsigt er den hellige gral, når der skal udarbejdes en kommunikationsstrategi. Men hvad er en indsigt? Hvorfor er indsigten altafgørende for alle løsninger? Og hvordan identificerer man en indsigt?

Søren Christensen er aftenens gæsteunderviser og én af de bærende strategiske kræfter bag Robert Boisen og Like-minded. Søren har med sin strategiske skarphed opnået hele kommunikationsbranchens anerkendelse og beskrives ofte af både kollegaer og konkurrenter som Danmarks ‘Mr. Indsigt’.

Glæd dig til en aften med konkrete værktøjer til at finde indsigten i mængden af målgruppeobservationer, trends og data.

Gæsteunderviser:
Søren Christensen, Partner & Client Service Director, Robert/Boisen & Like-minded

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
Hos KreaKom i Bredgade 19, København K

Tid:
Kl. 17.30-21.30

Modul 7: Kampagnestrategi: Den skarpe brief

20. november 2024

Briefen er ledestjernen for projektet og udgør et fælles ståsted for alle involverede. Den skal være indsigtsfuld, singleminded og inspirerende, så den giver en klar strategisk retning og samtidigt skaber et inspirerende springbræt for de kreative. Denne aften lærer du strategens/plannerens vigtigste funktion - at formulere den meningsfulde og skarpe brief med en indsigtsfuld value proposition.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
Hos KreaKom i Bredgade 19, København K

Tid:
Kl. 17.30-21.30

Modul 8: Den vindende strategi

4. december 2024

Denne aften får vi fornemt besøgt af Sebastian Jensen, der er Kreativ Direktør hos Publicis Creative. Sebastian fortæller os bl.a. om begrebet Fame og The Modern Art of Attention.

Aftenen afsluttes med et oplæg om den vindende strategipræsentation.

Gæsteunderviser:
Sebastian Jensen, Kreativ Direktør hos Publicis Creative

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
Hos KreaKom i Bredgade 19, København K

Tid:
Kl. 17.30-21.30

Afslutning og præsentation af strategi-cases

7. december 2024

Deltagerne starter dagen med at præsentere deres strategier, og gruppernes præstation og arbejde evalueres. Undervejs får vi en god frokost.

Vi slutter dagen med champagne og snacks, mens deltagerne får udleveret deres diplom MasterClass i Strategy & Insight.

Seminar-ansvarlige:
Susanne Lund, Martin Gjerløff og Mette Bech

Sted:
Hos KreaKom i Bredgade 19, København K

Tid:
Kl. 10.00 - 18.00